För Hyresgäster
Telefonnummer & Brukarinformation
Har du problem, vi hjälper dig
Telefonnummer
Alla telefonnummer du kan tänkas behöva som hyresgäst hos Bonni AB
FELANMÄLAN/FRÅGOR
Telefontider är vardagar
10.00-15.00
Telefon: 0729456990
Mail: bonnitre@gmail.com
AKUTA ÄRENDEN
Ring eller sms:a
Telefon: 0729456990
NÄRTRAFIK
För att nå närtrafiken ring senast 2 timmar innan avresa. Upphämtningstider fås vid bokning.
Telefon: 0771497939
BREDBAND
Internetleverantören vi har är Open universe. Ring deras kundtjänst för mer information, vardagar
8:00-17:00
Telefon: 0770 82 55 55
eller sök på https://portalen.openuniverse.se
AVFLYTTNINGS-BESIKTNING
Ring
Telefon: 0729456990
ELABONEMANG
Teckna eller säg upp elavtal Gävle el
Telefon: 026-17 85 00
TVÄTTSTUGA
Rensa golvbrunnar och vattenlås.
Där tvättmaskin och torktumlare finns följ bruksanvisningen. Vid fel på elektrolux maskinerna kontakta
Telefon: 08-603 09 00
SKADEDJURS-BEKÄMPNING
Kontakta Trygg Hansa
Telefon: 0771-111 500
OLYCKSFALL
Polis, Brand, Ambulans
Ring
Telefon: 112
Bra att veta som hyresgäst
Brukarinformation
Att vara hyresgäst innebär både frihet och ansvar. Som hyresgäst ansvarar du till exempel för att betala din hyra i tid och att ta hand om din lägenhet på ett bra sätt, medan vi som hyresvärd bland annat bär ansvar för lägenhetens och fastighetens säkerhet, skick och underhåll.
Vi vet att trygghet och trivsel är viktigt för våra hyresgäster, därför arbetar vi utifrån såväl kortsiktiga som långsiktiga perspektiv med att hålla våra fastigheter i gott skick.
Vi är dock inte alltid på plats i alla fastigheter och kan se allt som kan behöva åtgärdas, det gör dig som hyresgäst särskilt viktig för oss. Du är våra ögon.
Vi blir glada om du hjälper oss genom att meddela Bonni AB när du ser att något inte fungerar som tänkt, det är lättare för oss att åtgärda eventuella brister om vi vet att de behöver åtgärdas.
(En påminnelse till våra hyresgäster. Det är ej tillåtet att köra eller parkera framför lägenheterna. Tack för att du respekterar detta.)